Selasa, 26 Mac 2013

#107 - MY SPM 2012 RESULT


Assalamualaikum sahabat blog.

Ya, seperti yang kalian sedia maklum, keputusan SPM 2012 telah pun diumumkan di seluruh Malaysia pada 21 Mac yang lalu. Tetapi, memandangkan saya terlalu sibuk menguruskan kehidupan, mengisi borang permohonan biasiswa online, dan segala macam benda alah yang 'menghantui' hidupku, Alhamdulillah, akhirnya baru hari ini saya sempat mengemas kini blog kesayangan ramai ni, eh.

Ok, bagi mereka yang masih belum mengetahui berapa keputusan SPM 2012 saya, silalah usha-usha bawah ni, ye!

9A2B

Amacam, cemerlang tak? Ahaks~ Ehem, walaupun result SPM saya tak la straight As, tapi apa-apa pun Alhamdulillah, keputusan saya kira memberangsangkan la jugak. Subjek teras semua A+, cuma dua subjek tu la yang selalu menjadi igauan ngeri saya sebelum dan semasa SPM yang tidak berezeki dapat A. Takpe, haza min fadhli robbi ^_^

Benar, keputusan SPM saya banyak mengajar erti syukur dan reda atas segala apa yang telah Allah kurniakan. Kalau kita selalu dok compare result kita dengan depa yang lagi cemerlang, memang kita akan berasa sangat rendah diri, menyesal, kecewa, angin satu badan, dan bermacam-macam penyakit batin lagi la. Tapi, cuba pikiaq balik, kalau kita compare result SPM kita dengan result ujian kita sebelumnya, mesti banyak peningkatan, kan?

Sebab tu la, kalau kita nak bersyukur, jangan tengok kat orang yang lagi atas daripada kita, tapi tengok kat orang yang lagi bawah daripada kita. Waktu macam ni la keimanan kita pada qadha' dan qadar akan teruji. Jadi, jika anda mengaku beriman, ayuh buktikan bahawa anda beriman dengan rukun iman yang keenam ini! Insya-Allah, lepas ni kita usaha lebih lagi, banyakkan lagi doa dan tawakkal kepada Robb kita, mudah-mudahan kejayaan kita pada masa akan datang lebih bermakna daripada hari ini. Semestinya, kejayaan akhirat itulah yang lebih didambakan. See you in university~! ^o^

P/S: Jom layan sat video ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILA TINGGALKAN ULASAN ANDA